La inceput toate afacerile mari au pornit de la o mica afacere care s-a dezvoltat intre timp si a ajuns sa genereze profituri de sute de mii de euro lunar. Afacerile mici au in general un buget limitat, resursele sunt limitate, orice investitie trebuie gandita foarte bine pentru a nu aduce businessul in faliment. Blogging-ul si social media marketingul sunt gratuite, insa sunt mari consumatoare de timp, publicitatea digitala este si ea destul de scumpa, asa ca promovarea afacerii pentru a afla cat mai multa lume de ea este foarte dificil de gestionat. Atunci cand afacerile mici au insa nevoie de o promovare eficienta si rapida se apeleaza de fiecare data la o serie de strategii de marketing online special gandite pentru businessul mic. Poate cea mai buna strategie de marketing in mediul virtual pentru afacerile mici este cea care implica utilizarea blogului.
Cum am remarcat si mai devreme blogging-ul e un mare consumator de timp, dar rezultatele sunt imediate. Prin oferirea de continut de calitate care nu are neaparat legatura cu vanzarea directa, dar se refera la serviciile si produsele pe care afacerea ta le are in vedere, relatia cu publicul tinta si feed-back-ul sunt mult mai bune, clientii vor putea interactiona cu respectivul continut, vei vedea comentarii si pareri despre anumite servicii sau produse, vei avea date pe care sa le prelucrezi.
Blogging-ul este avantajos si din perspectiva promovarii prin SEO, e suficient sa postezi la cateva zile continut relevant si motoarele de cautare te vor gasi mai rapid. Cu cat postarile sunt mai dese, cu atat vei avea sansa sa fii gasit la orice cautare ce are legatura cu domeniul tau de activitate. Foarte important e si guest blogging-ul, adica postarea de continut relevant pe diverse bloguri cu autoritate si obtinerea de link-uri si trafic orientate spre site-ul companiei. Alt instrument important pentru un marketing online de calitate sunt retelele de socializare, mai bune si mai rapide decat orice strategie traditionala de marketing. Sunt multe retele de socializare astazi asa ca e bine sa o alegi pe cea unde sunt cei mai multi clienti sau posibili clienti si sa incepi sa postezi continut relevant pentru ei, adaptat tipului de postaria acceptate de retea.
Odata intrat pe o astfel de retea e obligatoriu sa creezi pagini pentru busines si sa faci reclama afacerii tale. Alaturi de retele de socializare postari de promovare si articole interesante pot aparea si pe Pinterest sau Instagram, se poate apela la email marketing si email remindersm, la advertising PPC si Google AdWords. Interesanta este si integrarea webinarelor pentru construirea unor liste si generarea de leaduri, dar si folosirea comunicatelor de presa digitale pentru a ajunge mai rapid la audiente largi, fara costuri mari.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu