Jocurile preferate

Nu as putea sa imi imaginez cum ar fi fost sa traiesc intr-o lume fara jocuri, jucarii. Am fost de mica rasfatata cu cele mai frumoase jucarii. Tin minte si acum zecile de cutii cu jucarii ce stateau frumos aranjate pe sifonierul din camera mea, iar de fiecare data cand doream o jucarie anume, mama mi-o dadea repede jos, parca nevrand cumva sa pierd vreo clipa din pretiosul meu timp de joaca. 

Aveam de la papusi barbie si papusi de portelan pana la trenulete, avioane si jocuri cu masini. Cel mai fericit moment pentru mine era atunci cand, varul meu venea in vizita si deschideam toate cutiile cu jucarii, le insiram in toata camera si incepeam sa ne intrecem cu masinutele sau ne prosteam cu popicele. Mereu ma batea la popice, insa imi luam revansa la cursele cu masinute, eram mai rapida. Ca baiat, nu prea suporta sa nu iasa invingator si trebuia sa duc munca de convingere cu el sa ne putem juca din nou. Am avut o copilarie frumoasa, cu multe jucarii care mi-au tinut de urat si mi-au facut zilele mai vesele si mai frumoase. Ma gandesc insa ca nu toti copii au fost la fel de norocosi ca si mine, mai ales cei care traiesc in zone ale lumii mai putin favorizate, cum ar fi Africa. Am vazut un colaj cu poze facute copiilor din diverse tari. Ei aveau in jurul lor cele mai de pret posesiuni ale lor. M-am intristat sa vad copii ce nu aveau nici macar un pat curat in care sa doarma. Nu pot sa-mi imaginez cum e, copil fiind, sa ai drept o jucarie o papusa improvizata din carpa si sa dormi pe o patura direct pe pamant intr-o casa de chirpici. Cu toate astea, pentru acel copil jucaria aceea prafuita, carpita si murdara e cea mai de pret posesiune a sa. Cu ea se joaca atunci cand i se permite putin timp de ragaz de la treburile pe care parintii i le dau de facut. 

Acesti copii nu au calculatoare, playstation sau xbox, nu se pot juca jocuri cu masini, nici jocuri de actiune, sau jocuri cu printi si printese. Daca as putea le-as oferi tuturor copiilor din lume sansa de a fi copii si atat, fara sa aiba griji sau indatoriri de mici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu