Inarmati de iarna

Odata cu caderea frunzelor, in bucataria oricarei gospodine se instaleaza agitatia. Ele se aseamana cu albinele din stup; harnice, gospodinele roiesc in jurul borcanlor.

Toamna vine si in bucatarie se petrec trei lucruri. In primul rand, muraturile. Dintotdeauna le-am iubit; nu imi imaginez sa mananc piure sau cartofi prajiti fara un castravete sau un gogosar murat. Acestea schimba complet gustul mancarii si ofera savoare si aroma. Cand era mai mica imi era teama ca mama nu va pune destule muraturi si astfel nu vom mai avea ce manca pe timpul iernii. Bineinteles ca tot timpul ne ajungeau si eram uimita de cantitatile precise pe care mama le punea.

In al doilea rand, zacusa. Mama foloseste pentru prepararea acestia vinete si ardei copti, ceapa, ulei si condimente. Este o nebunie! De curand, a venit o americanca la noi acasa si i-am dat sa guste. I-a placut atat de mult si i-a parut rau ca nu asa ceva in Statele Unite. Peste o saptamana a revenit. Am ramas uimita cand mi-a spus ca a invatat si ea sa faca zacusa si a pregatit cateva borcane peste iarna. Deocamdata locuieste in Romania, insa cand va pleca acasa, ii va invata si pe americani cum sa faca zacusa romaneasca.

De asemenea, orice gospodina pregateste gem, indiferent ca este de nectarine, prune, caise sau mere. Nu am increde in gemul din comert din cauza chimicalelor. Este atat de util in gospodarie, pentru ca se poate utiliza in multe moduri: il manaci pe paine, il folosesti ca umplutura pentru croiassante sau alte produse de brutarie.

Din pacate, aceste trei obiceiuri sunt tot mai uitate de gospodine, fie din lipsa de timp, fie din lipsa de chef. Insa, este frumos atunci cand ne adunam toti in bucatarie sa punem muraturi sau sa facem gemul. Fiindca este o munca de echipa, timpul trece mai usor si chiar amuzant. In viata trebuie sa invatam mai mult cum sa imbinam utilul cu placutul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu