Traditii, obiceiuri si superstitii

In orice tara exista traditii si obiceiuri. Chiar si in cadrul unei tari pot exista diferite obiceiuri in functie de zona. Unele dintre ele au sens, altele mai putin. Daca pe unele le iubim, altele ni se par ingrozitoare. Daca la nunta ne place sa aruncam buchetul exista si obiceiuri mai ciudate. Ca si exemplu ar fi acela de Sf. Ion cu aruncatul in lac dupa scoaterea crucii.

Cred ca era de Sf. Ion. Inteleg ca asa este traditia dar este putin cretina. Adica in luna ianuarie cand nici un caine nu dai afara unii oameni se arunca goi in lac sa prinda crucea. Daca multe dintre ele reprezinta tara, cum ar fi portul sau anumite dansuri multe dintre ele nu au nici o relevanta. De superstitii nu am nimic de comentat. Multi dintre noi credem ca daca pisica neagra ne trece calea sigur se va intampla ceva rau. Sau ziua de marti este nefasta. Dar aceste superstitii nu sunt doar cele clasice, fiecare dintre noi si-a format propria superstitie, propriul lucru norocos. De exemplu in timpul examenului de bacalureat am avut un examen care a purtat aceeasi camasa deoarece a spus ca i-a purtat noroc. A luat examenul deci putem spune. Sau de fiecare data cand am un lucru important de facut sau cand plecam la drum multa lume iese cu piciorul drept din casa pentru a avea noroc si a nu se intampla evenimente nefericite. Toti avem undeva bine ascuns cate o idee de care ne legam atunci cand suntem in fata unei fapte importante.

Preferam sa luam pixul norocos pentru examenul de licenta sau sa ne dam cu un anumit parfum cand ne ducem la o intalnire importanta. Toti facem cate ceva. Tuturor ne e frica Ca asta inseamna de fapt superstitia. Nesiguranta si lipsa increderii in sine. Preferam sa avem langa noi ceva, un obiect, un lucru care sa ne confere siguranta si putere. Suntem tematori. Mi-am adus aminte acum de traditia cu pusul busuiocului si a oglinzii sub perna pentru a visa ursitul.

Neavand ce face intr-un an am zis ca da. Sa fac si eu. Traditie spune ca trebuie sa le pui sub perna si sa dormi goala.  Nu mai stiu exact la ce sarbatoare se face dar din cate imi aduc aminte era undeva prin iarna. Asa ca am dat drumul la centrala mai tare, sa fie mai cald in casa, ca doar na, dorm dezbracata in mizul iernii si m-am pus la somn. Pe langa faptul ca am dormit foarte prost si fiind mai mereu dezvelita apucandu-ma frigul peste noapte am visat si prostii. Nu mi-am visat ursitul, de fapt nu am visat nici macar un baiat, nici macar un nume de baiat, ci am visat-o pe colega de banca din generala, Elena. Nu am aflat atunci ce inseamna. Sa speram ca nu o sa ajung lesbi cu ea. In general nu m-ar deranja, dar cu ea nu as vrea. Am stat 8 ani cu ea in aceeasi banca si nu prea ar fi ok. Imi pun si anul acesta sa vedem ce iese. Eu iubit am de ceva ani, dar inca nu s-a ivit. Mai asteptam un an. Poate vine mai greu. Daca o sa-l visez o sa va anunt. Sa speram ca nu o sa-mi mai fie asa frig ca data trecuta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu