Ce inseamna sa fii idiot?!

Nu sunt putini cei care dau dovada de idiotenie si cu siguranta nu sunt putini nici cei care fac pe prostii intentionat. Unii nu isi dau seama insa cei care isi dau seama nu au nici macar bunul simt ca sa ia masuri si sa nu mai jeneze pe cei din jur cu prostia lor. Ei, asa se zice: prostul nu e prost destul pana nu e si fudul. Dar ce inseamna mai exact sa fii idiot cu acte in regula? Cred ca e cea mai complicata ecuatie matematica, una dintre cele mai mari dileme. Eu una, cand nu stiu ceva intreb frumos, astept sa mi se explice si incerc sa invat din greseli ca un bun novice, ca un copilas curios. Altii insa, isi striga prostia peste tot, la ghiseul unei banci, intr-un parc, langa cosul de gunoi, la rand la posta si peste absolut oriunde.

Daca stii cum sa-i iei, obtii stima si zambetul lor, intreaga consideratie, pentru ca prostului ii place la culme sa fie tamponat cu tandreturi inutile si cu semne de respect marete. In continuare regret unele alegeri in viata insa din pacate acestea, chiar daca m-au dus pe un drum gresit ori nu m-au dus la rezultatul mult dorit, la succesul enorm, au fost alegeri inteligente pentru vremea respectiva si mai mult de atat au fost alegerile mele. Tot timpul am spus ca e important sa alegi singur chiar daca asculti sfaturi. Este deosebit de important sa ceri sfaturi si sa tii cont de ele, dar un om care urmeaza sfaturile unui alt om - nu este decat un mascarici pentru ca nu stie ce vrea, nu poate sa aleaga si ii este reprimata orice urma de inteligenta si cu siguranta personalitatea sa este redusa la zero. Ca sa revenim la titlu si ca sa raspundem la intrebare, ce inseamna totusi sa fii un idiot sau cum arata un idiot? Este simplu: iti dai seama numai dupa privirea tampa si felul zgomotos in care intra intr-o incapare.

UN om idiot va astepta mereu sa fie salutat primul si niciodata nu va zambi senin in fata unui necunoscut. De ce scriu acest articol? Pentru ca lucrez in prezent la o multinationala unde sa intampla sa fiu de toate: consilier, casier, secretar, manager, om de vanzari si multe altele. Aceasta multinationala imi ofera un salariu mizerabil, adica 850 de lei si un mediu de lucru si mai mizerabil - avand in vedere ca toti clientii ce le calca pragul, nu fac decat sa imi inunde cu lacrimi incaperile inimii si sa-mi distruga orice urma de seninatate cu care am inceput ziua. Sunt un om optimist conform studiilor efectuate recent de catre mine asupra individualitatii mele si cu siguranta sunt si un om de succes. Problema apare atuncic and vorbim despre sanse. Nu am avut sanse si nici mediul propice in care sa ma dezvolt. Lovindu-ma vesnic de idioti si de pesimisti - am fost cumva inecata in smoala. Incerc acum, in pragul unei maturitati inspirata de o lunga si frumoasa perioada de maternitate ce urmeaza sa inceapa, sa fiu domoala, sa fiu echidistanta si neafectata de idiotenia din jur. Ce inseamna sa fii idiot? De multe ori m-am lasat prinsa de aceasta postura! Idiotenia nu inseamna sa nu te pricepi la ceva anume sau sa nu stii cum sa faci fata unei situatii noi pentru ca nu ne-am nascut invatati si in nici un caz nu putem sa le stim pe toate. De exemplu a fi idiot nu inseamna sa nu stii sa sudezi. Inseamna sa nu vrei sa stii, pentru ca esti prea fudul pentru asa ceva, mai ales atunci cand iti trebuie. A fi idiot inseamna sa faci pe desteptul atunci cand atunci cand te afli intr-o situatie jenanta. Daca nu stii cum sa ii faci fata si in continuare te comporti ca un experti atunci e vai de capul tau.

Esti un idiot notoriu pentru ca nu stii sa apelezi la cei din jur si sa profiti de experienta lor pentru a capata si tu la randul tau experienta. Cred ca intrebarea din titlu poate avea raspunsuri care sa genereze un roman sau cel putin cateva nuvele destul de cuprinzatoare. Insa in cateva cuvinte, pentru ca deja ne-am lungit in josul paginii, a fi idiot inseamna a-ti striga in gura mare neajunsurile creierului - pentru ca un om care stie ca nu-l duce capul, va incerca sa invete in liniste, sa asculte si apoi sa ceara daca nu si-a umplut indeajuns golurile mintii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu